گروه محصولات

نگاهی به کتاب‌های تاریخی یک‌دهه اخیر درباره مقاومت فلسطین

1401/04/2 پنج شنبه

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ فلسطینیان سال‌هاست که درگیر جنگ افروزی سران رژیم صهیونیستی هستند و بر سر سرزمین‌شان می‌جنگند و از پیش‌روی دشمن مقاومت می‌کنند. روز قدس بهانه‌ای است برای یادآوری ظلمی که به ملت فلسطین شده و کودکان، زنان و مردانی که در راه مقاومت، کشته و شهید می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا که سرکار آمد حمایت از فلسطینیان و گروه‌های مقاومت را به عنوان یک گفتمان اصلی مطرح کرد و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز حمایت از قدس و مردم فلسطین مطرح شد.

این درحالی است که از همان سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت از فلسطین در بازار نشر ایران جایگاه ویژه‌ای داشته و طی سالیان متمادی کتاب‌های زیادی در اینباره منتشر شده است. تعدد این کتاب‌های منتشر شده ایرانی انقدر زیاد است که در قالب یک یا چند گزارش قابلیت پرداختن ندارد. آمار خانه کتاب ایران نشان می‌دهد فقط درباره تاریخ فلسطین 375 کتاب طی سال‌های گذشته منتشر شده
کتاب «قضیه فلسطین» اثری به قلم سعید صلح میرزایی است که از متن سخنرانی‌ها و پیام‌های سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران استخراج شده است. این اثر توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و بیان صریحی از مواضع رهبر انقلاب در مورد فلسطین به زبان عربی محسوب می‌شود.

اين کتاب در 8 بخش آماده شده که برخی از آنها شامل محورهایی درباره نگاه رهبری انقلاب، شکست‌ها و پیروزهای، مسئولیت‌های گروه‌های اسلامی و دول اسلامی در قبال فلسطین، جرایمی ارتکابی علیه فلسطینیان و آینده مشرق زمین می‌شود.

انصراف از نظر