گروه محصولات

روایت‌های یک روان درمانگر چاپ شد/شاید بهتره با یکی حرف بزنی

1400/10/18 شنبه

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شاید بهتره با یکی حرف بزنی؛ روایت‌های یک روان‌درمانگر» نوشته لوری گاتلیب به‌تازگی با ترجمه الهام سلمانی فروغی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۹ منتشر شده و پیش‌تر ناشرانی در کشور ترجمه آن را با عناوین مختلف به چاپ رسانده‌اند.

لوری گاتلیب نویسنده و روان‌درمانگر آمریکایی، متولد سال ۱۹۶۶ است. او چندکتاب در کارنامه دارد و «شاید بهتره با یکی حرف بزنی»‌ آخرین کتابی است که تا امروز منتشر کرده و به‌خاطر آن در ایران شناخته می‌شود. او در این‌کتاب ماجرای جلسات روان‌درمانگری خود و نحوه مواجهه با بیمارانش و سپس مواجهه خودش با روان‌درمانگرش وندل برانسون را روایت کرده است. او در این‌کتاب زندگی خود و زندگی بیمارانش را پیش روی مخاطب گذاشته است.

این‌روان‌درمانگر ابتدا برای تسلی و شناخت خود و دسترسی به دنیای درونش به روان‌درمانی رو آورد و سال‌های زندگی خود را صرف آموزش این‌رشته و سپس درمان بیماران کرد. او در ابتدای کتاب پیش‌رو این‌سوال را مطرح کرده که «ما چطور تغییر می‌کنیم؟» پاسخش هم به این‌سوال، این است که این‌ارتباط با دیگران این‌اتفاق رخ می‌دهد. او معتقد است برای امکان‌پذیر بودن هر تغییری در فرد، رابطه روان‌درمانگر و بیمارش، یک اعتماد مقدس را نیاز دارد.

«شاید بهتره با یکی حرف بزنی» در مجموع ۴ بخش اصلی دارد که ۵۷ فصل را در بر گرفته‌اند. معتاد، آغوش، جلسه اضطراری، رحم سرگردان من، پدرها، کنیا، زندان، درمان از پشت پرده، مادرها و ... عناوین برخی از این‌فصل‌ها هستند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

از ماه‌عسل که برگشته‌اند، جولی تست بارداری داده و نتیجه را نشانِ مت داده و او هم بغلش کرده و دورتادور اتاق با هم رقصیده‌اند. بعد هم تصمیم گرفته‌اند آهنگی که همان لحظه رادیو داشته پخش می‌کرده _ «راه رفتن روی آفتاب» _ بشود آهنگ ویژه جشن تولد بچه‌شان. ذوق‌زده می‌روند پیش متخصص زنان و زایمان که وقت اولین ویزیتشان را بگیرند و همان‌جا وقتی دکتر هم متوجه همان «غده‌ای» می‌شود که جولی در ماه‌عسل متوجهش شده بوده، لبخند جولی رنگ می‌بازد.

دکتر گفته: «احتمالا چیزی نیست، ولی بهتره بررسی بشه.»

ولی چیزی بوده. جولیِ جوان، نوعروس و باردار، بدون هیچ سابقه خانوادگی‌ای از سرطان سینه، بازیچه دست کائنات شده. بعدش، همزمان که داشته دست و پنجه نرم می‌کرده با درمان سرطان و بارداری‌اش، بچه‌اش سقط می‌شود.

این‌کتاب با ۴۹۶ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

انصراف از نظر